Webdesign

Webdesign nebo také webový design není jen, jak si mnoho lidí myslí, grafická podoba webu. Webový design je v podstatě syntezou několika disciplín jakými jsou online marketing, psaní textů, vizuální komunikace, uživatelské interakce, měření a testování, výzkumy, atd.

Tvorba webu má zpravidla 3 hlavní části. Jsou jimi samotný návrh webu, jeho realizace a po spuštění webu do provozu pak následné optimalizace. Webdesign zasahuje svým způsobem do všech tří částí, ale nejvíc doma je v návrhu webu.

A co to vše vlastně obsahuje?

Na počátku je zpravidla záměr klienta vytvořit web. To je nutné nejprve nějak uchopit a ztvárnit. Na začátku pochopit cíle, potřeby i business klienta, potřeby jeho zákazníků, trh a nabídku konkurence. Tyto informace je pak potřeba logicky roztřídit a zpracovat na jednotlivé stránky a sekce. Určit jak budou prezentovány. Jakym jazykem budou hovořit (copywritting), jak budou propojeny a kam mají návštěvníka dovést.

Při tom vzniká jakási skica webu, které se říká wireframe. Na něm se dá na testovací skupině uživatelů ověřit správnost našich předpokladů a případně provést úpravy. Ve finále grafik vše obleče do slušivého kabátku a předá dál programátorům k realizaci. To vše je webdesign a ještě mnohem více.

Jste-li v roli zadavatele webu, fázi webdesignu nepodceňujte. Věnujte i čas a energii, i zde platí, dvakrát měř a jednou řež. Je levnější na počátku déle přemýšlet, zkoušet a testovat, než pak předělávat nefunkční projekt.

Webdesign
1.

První jednoduchý krok

Potřebujete pomoct s firemním webem či aplikací? Potřebujete řešení podobné tomu, co jste u nás viděli? Víme, že máte mnoho otázek. Nelámete si hlavu a prostě se nás nezávazně zeptejte. Úvodní konzultace je zdarma.