Jak pracujeme

Svou práci děláme s nadšením a touhou vytvořit kvalitní web. Víme, že to zní jako klišé, ale ona je to vážně pravda. Náš přístup je partnerský. Jsme rádi, když se stanete součástí projektu, řekneme vám co budeme dělat, co vám to přinese a kolik to bude stát. Jsme rádi, když jste spokojeni a vážíme si dlouhodobé spolupráce.

Jak to bude probíhat

Postup práce volíme podle typu projektu. Obecně vás ale čeká neplacená úvodní schůzka, kde se pokusíme pochopit vaše problémy, vizi i záměry. Na základě toho připravíme návrh a doporučení dalšího postupu s cenovou nabídkou. Podle typu projektu pracujeme na hodinové bázi, za fixní cenu nebo formou měsíčního paušálu.

Po odsouhlasení nabídky a uzavření dohody se můžeme pustit do realizace. Ta má většinou 3 fáze: návrh, výrobu a optimalizaci. O tom detailněji v dalších kapitolách.

Počas celého procesu nezůstáváte stranou, pravidelně s vámi konzultujeme aktuální stav, nápady i vaše připomínky. Máte tak představu o tom, jak se projekt vyvíjí.

Proces tvorby webu

Chcete-li, aby váš web byl víc, než jen základní prezentací vašeho businessu, ale stal se strojem, který pro vás pracuje, je dobré k jeho tvorbě přistoupit jinak. V následujících odstavcích vás procesem provedeme, abychom vám ukázali, že jde o více, než jen hezkou grafiku a správné zobrazení na mobilu.

Vím, že nic nevím

Vy, ani my, bez podrobnější přípravy přesně nevíme, co vše má na vašem webu být. Je potřeba najít odpovědi na otázky - co vlastně dělate? Co zajímá návštěvníka? Najde na webu řešení svého problému, nebo se dozví zajímavé informace? A pokud ano, dostane se k nim v záplavě konkurenčních stránek? Jen na základě pocitu nelze říct, co bude fungovat. Nerozhodují domněnky, ale měření, čísla a dostatek informací pro tvorbu správného obsahu stránek. Jejich vyhodnocování a následná interpretace. Podobně jako pochopení klienta a odhalení skuteční motivace zákazníka.

Jak začít

Představte si tvorbu webu jako stavbu domu. Málokdo začně s výkopem základů a pokládáním cihel bez toho, aby si uvědomil, pro kolik lidí dům bude, co od něj očekává, má-li mít garáž, pokoj pro hosty, nebo velkou jídelnu. Zkrátka, ke stavbě je zapotřebí mít plány architekta, který je zapracoval na základě vašich potřeb a očekávání. Jste-li zásadně omezeni rozpočtem, i u domů lze využít typová řešení, která mohou posloužit. Také taková podobná typová řešení pro web máme také v nabídce.

Krok 1: návrh webu

Objevování - pochopení světa klienta a uživatele

Potřebujeme pochopit váš business. Řekněte nám kdo jste, co děláte a jaké problémy pomáháte řešit svým zákazníkům. Bez pochopení vašeho businessu a vašich zákazníků lze jen těžko navrhnout web, který bude fungovat. Získáme orientační informace o lidech, kteří jsou pro vás zajímaví jako potenciální zákazníci. Chceme-li návštěvníka webu nasměrovat tak, aby na vaší prezentaci provedl nákup nebo konverzní akci (zavolal vám nebo napsal), musíme pochopit jeho vnitřní motivaci a navodit takové podmínky, aby akci skutečně provedl. Ke zjištění těchto informací nám pomáhá celá řada metod, jako například dotazníky, hloubkové rozhovory, atd...

Obsahová strategie

Rozhodující faktor pro úspěšné stránky je vybudování kvalitního obsahu. Ten rozhoduje o pozici ve vyhledávačích (SEO) a zvyšuje tak vaše šance na nalezení vašeho webu potenciálním zákazníkem a budování povědomí o společnosti. Kvalitním obsahem se nemyslí jenom dobře literárně napsaný text, ale typy informací a jejich rozvržení. Obsah je to, kvůli čemu lidé na stránky chodí a rozhodují se k akcím. Je stejně důležitý pro úspěšný web, jako samotná technická výroba webu. Vyhraje ji ten, kdo zaujme, bude vidět na správných místech, kdo umí nejlépe vyřešit uživatelovu potřebu.

Informační architektura, UI, UX, grafika

Pokud jsem si ujasnili obsah webu, nebo-li “Co má na webu být”, je na řadě obsah roztřídit do logických celků a rozvrhnout jej tak, aby byl pro návštěvníka webu dobře odprezentován. V praxi to znamená ujasnit si, že budeme mít například stránku o nás, stránku s produkty, stránku s novinkami apod..

Informační architektura s obsahem nakládá tak, aby návštěvníka dovedl na místo, kde může vykonat konkrétní akci. Například z hlavní stránky jej navede na stránku služeb a odsud na kontaktní formulář. Ukazuje, kde a proč bude fotografie, kde akční tlačítko, formulář, art... Dalším krokem v procesu je grafické zpracování tohoto modelu, aby bylo atraktivní pro návštěvníka webu.

Být viděn - SEO

Současně s kvalitnim obsahem je potřeba myslet na roboty vyhledávačů, kteří naše stránky na základě určitých faktorů zobrazí uživatelům ve vyhledávačích. Budování SEO by vydalo na samostatnou knihu. Je mnoho principů, které je dobré uplatnit. Svoji roli hraje struktura webu, správně zvolená klíčová slova (s ohledem na to, co lidé do vyhledávačů zadávají), hierarchie nadpisů, obsah a originalita psaných textů, aktualizovaný obsah, budování sítě zpětných odkazů. Vlastně jsme opět u kvalitního obsahu, protože co je dobré pro uživatele, je dobré i pro vyhledávač.

Krok 2: tvorba webu

Kódování, programování, integrace a naplnění webu obsahem

V této fázi přichází na řadu samotná technická výroba webu. Veškerou navrženou funkcionalitu je potřeba nakonfigurovat v redakčním systému nebo na míru naprogramovat. Vývojáři zároveň zajistí, aby se vše dobře zobrazovalo na mobilním telefonu, tabletu i počítači. Součástí výrobní fáze je i naplnění webu nebo aplikace připraveným obsahem, texty, obrázky a dalšími podklady.

Testování a nasazení do produkce

Hotové dílo je třeba před spuštěním počlivě otestovat. Zdali se dobře zobrazuje na velkých monitorech, laptopech i mobilech v horizontální i vertikální podobě. Jestli je funkční ve všech aktuálně používaných prohlížečích, zdali kontaktní formuláře odesílají tam kam mají, fungují platby a všechny další funkce a možnosti jsou v pořádku. Po otestování je nový web umístěn na hosting u vás nebo u nás a zpřístupně přes vaši doménu. Od té chvíle jej může spatřit první návštěvník.

Krok 3: optimalizace

Další rozvoj webu

Web nebo aplikace jsou spuštěny. Mohlo by se zdát, že je práce u konce, ale reálně jsme skončili jen úvodní fáze a začíná etapa další, neméně důležitá. Optimalizace je vlastně dlouhodobé sledování a další vylepšování webu na základě chování návštěvníků na něm podle naměřených dat. Ověřujeme si tak, jestli jsem při návrhu webu přemýšleli správně, zjistíme například, zdali umístění tlačítek je správné, zdali by neměla být větší, či na jiném místě, zdali například tento článek nikoho nezajímá, nebo naopak, že by bylo dobré z něj udělat větší téma. Může se i změnit směr vašeho podnikání, který by měli stránky reflektovat a to ani nemluvíme o rychlosti vývoje technických trendů.